P356 - DELFI 2024 - Die 22. Fachtagung Bildungstechnologien
Permanent URI for this collectionhttps://dl.gi.de/handle/20.500.12116/44489
Authors with most Documents
Browse
Conference demo easyProtocol: Ein digitales Unterstützungstool für mündliche Prüfungen(Gesellschaft für Informatik e.V., 2024) Jebing, Zoe; Egetenmeier, Armin; Strickroth, Sven; Schulz, Sandra; Kiesler, NatalieProtokolle stellen eine notwendige Dokumentation für spezielle Prüfungsformate wie mündlichen Prüfungen dar. Das Protokoll erfüllt dabei primär die rechtlichen Anforderungen eines Nachweises des korrekten Ablaufs, wobei dessen Inhalte oft nicht weiter genutzt werden. In diesem Demo-Beitrag wird ein Prototyp eines Unterstützungstools für mündliche Prüfungen vorgestellt. Das Tool unterstützt zum einen den Protokollführenden, den Prüfungsablauf strukturiert zu dokumentieren und ein rechtskonformes Protokoll zu erstellen. Zum anderen werden die eingegebenen Daten aber auch analysiert, um z. B. die Bewertung der Prüfung durch eine übersichtliche Zusammenfassung zu unterstützen. Dadurch sollen u. a. die Prüfungsbewertungen transparenter und vergleichbarer werden.Conference paper Supporting Constructive Alignment: Visualization of the Alignment of Teaching Goals and Developed Assignments(Gesellschaft für Informatik e.V., 2024) Azaiz, Imen; Strickroth, Sven; Schulz, Sandra; Kiesler, NatalieIn higher education, aligning educators’ goals with students’ diverse needs is a major challenge, especially in large classes that make it difficult for educators to monitor students’ progress. This paper introduces a novel approach grounded in constructive alignment principles, enhancing the integration of learning objectives and competency models. By aligning teaching goals and developed assignments, our approach fosters deep insights, enabling adaptive teaching and promoting differentiated learning activities. It demonstrates whether assignments comprehensively cover the course’s learning objectives based on assignment annotations. This comprehensive alignment analysis provides a comprehensive overview, aiding educators in developing assignments that match the learning objectives and in planning targeted interventions to support students. The feasibility of the general approach was tested using data from an introductory computer science course.
Load citations